HTML

Melania Mazzucco: Vita

2010.08.15. 13:19 Caterina

 

Végre elolvastam... igaz, már májusban el kellett volna, ugyanis (elvileg) erről fogom írni az OTDK dolgozatomat és a szakdolgozatomat, de nem volt akkoriban időm rá, pedig akkor már most nyáron elkezdhettem volna összeszedni a dolgokat hozzá.

 

A regény:

Egy kislányról és 'rokonairól' szól, akik kivándorolnak Amerikába egy jobb élet reményében. Megismerhetjük az ott eltöltött nyomorúságos éveket, a felnőtt kor egyes részleteit is, szerelmeket, csalódásokat.

 

Személy szerint szeretem ezt a korszakot, érdekelt is a téma, ezért választottam ezt a könyvet. De: még májusban kínlódva kezdtem hozzá (talán ezért sem sikerült akkor elolvasni), aztán most augusztusban elkezdtem onnan, ahonnan abahagytam. A közepéig nagyon zavart az, hogy ugrált az időben, nekem egy kicsit nehéz volt követni (főleg a háborús résznél), de aztán követhető lett. Talán épp ez adta meg a stílusát. Kicsit zavart, hogy nem fejezi be, direkt nyitva hagyja az egyes részeket, különösen a végét. Nem írom le, tessék elolvasni! :)

Maga a főszereplő, Vita nem volt túl szimpatikus, talán a fiúkhoz fűződő kapcsolata és érzelmi gyengesége miatt. Kedvencem Diamante volt hűsége, kitartása miatt. Nekem úgy tűnt egyes részeknél, hogy nem Vita, hanem inkább Diamante a főszereplő.

Az időbeli ugrálások ellenére is 5 csillagos könyv.

Szólj hozzá!

Címkék: könyv olasz amerikai irodalom kortárs könyvek világirodalom szépirodalom emigráció melania mazzucco

A bejegyzés trackback címe:

https://aszamarfulontul.blog.hu/api/trackback/id/tr772223105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása